Фільтр АКПП. Чи потрібно міняти фільтр в автоматі?

Майже кожен власник автомобіля з автоматом задається питанням а чи потрібно міняти фільтр АКПП при заміні масла в коробці? Для цього автовласникові необхідно знати кілька речей.

Чи встановлений фільтр АКПП ?

Масляний фільтр є в будь-якій сучасній автоматичній коробці передач. Його наявність обумовлена тим що АКПП - дуже складний агрегат, масло в якому є робочою основою, завдяки якій і відбувається перемикання передач. Для нормальної роботи будь-якого автомата до якості масла, залитого в АКПП, пред'являються дуже високі вимоги !

Масло повинно мати певні фізичні властивості і його забруднення більше певної межі неприпустимо (саме з цієї причини встановлені сервісні регламенти за термінами заміни масла). Деякі моделі автоматичних коробок укомплектовані навіть не одним, а відразу двома, або навіть трьома фільтрами, один з яких може перебувати всередині, а інший - зовні АКПП. У деяких АКПП крім основних масляних фільтрів, нерідко присутній і магнітний фільтр для металевої стружки, яка може з'явитися під час роботи коробки.


Магнітним фільтром найчастіше є сама зливна пробка в піддоні коробки - її простіше почистити від стружки при заміні масла АКПП. Найчастіше фільтр розташований в середині агрегату (всередині коробки). У більш ранніх моделях АКПП фільтр для масла, встановлений зовні (як на двигуні), але їх кількість з кожним роком стає все менше. Унаслідок розташуванням фільтра всередині коробки, для його заміни, в кращому випадку, доводиться знімати масляний піддон, а в гіршому - навіть розбирати саму АКПП, що є досить складною роботою, що вимагає високої кваліфікації майстра, тому через складність робіт по заміні фільтра і масла в автоматі, вартість в хорошому сервісі може бути досить високою.

Коли проводиться заміна фільтра?

Терміни заміни масляного фільтра АКПП залежать від його місця розташування в коробці. Якщо фільтр знаходиться відразу за піддоном коробки тоді в регламентних роботах по автомобілю вказується спосіб заміни масла в АКПП (зі зняттям піддона) і одночасною заміною масляного фільтра.

У деяких випадках автовиробники взагалі ніяк не регламентують заміну фільтру або вказують, що він розрахований на весь термін служби коробки.

Досить часто це пов'язано з тим, що фільтр знаходиться досить (глибоко) і щоб до нього дістатися - потрібно розбирати сам автомат. На таких моделях АКПП виробник, як правило, передбачає фільтр з металевої сітки, розрахованої на весь термін служби коробки.

Профілактика АКПП краще ремонту АКПП !

АКПП надзвичайно чутлива до чистоти масла. В цьому відношенні вона навіть більш вимоглива ніж двигун. Звичайно перевагою АКПП є відсутність елементів згоряння - це значить, що робоча рідина протягом певного періоду знаходиться в кращому стані, але це не позбавляє від поступового і закономірного зносу механічних компонентів АКПП.

Масло в коробці передач в процесі експлуатації втрачає свої властивості. З'являються бруд, елементи зносу матеріалів (порошкоподібна маса, а в деяких випадках і металева стружка), накопичується вода (100% герметичність всередині АКПП не створити і всередину в процесі потрапляють вода і бруд). Перегрів АКПП призводить до серйозного погіршення якостей масла. Крім цього, як і у моторних масел, в оліях АКПП поступово зменшується вплив присадок, необхідних для належного функціонування масла. Поступове зношення прокладок і ущільнювачів, необхідних в коробці передач, щоб запобігти витоку, призводить до падіння рівня масла і зростання зносу.

Своєчасна заміна робочої рідини АКПП могла б запобігти всі ці проблеми і тим самим заощадити фінанси на ремонті.


Підсумок

Пам'ятайте: напис "довічний термін масла в АКПП" в інструкції до автомобіля ні про що не говорить (це рекламний хід). Якщо ви хочете, щоб АКПП служила вам якомога довше, масло обов'язково потрібно періодично міняти. Перевірку рівня рідини слід проводити кожні 30 000 км, першу заміну протягом 100 000 км, а наступні кожні 60 000 км при стандартному навантаженні і кожні 30 000 км при підвищеному навантаженні.

При заміні крім нового масла рекомендується і заміна нового масляного фільтра, а також нової прокладки піддону АКПП.