інформація

Двохмасовий маховик або демпферний маховик

Двохмасовий маховик або демпферний маховик застосовується, перш за все, в машинах з дизельними двигунами, але останнім часом він все частіше використовується і в автомобілях з бензиновими моторами. DMF встановлюється в парі з коробками з подвійним зчепленням і з деякими варіаторами.Сьогодні на сучасних автомобілях ресурс демпферного маховика складає в середньому 150-250 тис. км.

Практично кожна заміна зчеплення в сучасному автомобілі означає додаткові витрати на двомасовий маховик.Для чого потрібен двохмасовий маховик (демпферний маховик) ?
Двохмасовий маховик це не що інше, як потужний демпфер крутильних коливань. Він замінив собою кілька невеликих амортизувальних пружин, інтегрованих в диск зчеплення, який, в свою чергу, працював в парі зі звичайним одномасової маховиком. Останній був масивний литий диск, в якому просто нема чому було ламатися. А тим часом, зі збільшенням потужності і максимального крутного моменту, все більше і більше жорсткі норми викидів у вихлопних газах змусили адаптувати сучасні силові агрегати для руху на дуже низьких оборотах. Старі рішення з таким завданням впоратися вже не могли. Двохмасовий маховик дозволяє згладити роботу трансмісії навіть в найнесприятливіших умовах. У машинах зі звичайним маховиком прискорення на високій передачі з низькою швидкості, як правило, викликає сильні вібрації. Подальше прискорення без перемикання на нижчу передачу практично неможливо. А в нинішніх автомобілях з DMF такі симптоми помітити складно, навіть, незважаючи на те, що мотор входить в «резонанс». Все завдяки потужним пружинам в двохмасовому маховику, що поглинає велику частину шуму і вібрацій.
Чому двохмасовий маховик зношується?
Головний ворог двомасових маховиків - великий обертаючий момент сучасних двигунів. Вони відрізняються більш високим тиском, в камері згоряння. Крім того, силові агрегати створені з легких сплавів, які гірше пригнічують вібрації.Факторів, що впливають на ресурс цього вузла, набагато більше і основний фактор це умови експлуатації автомобіля.

Комплекти зчеплення і демпферні маховики доступні для замовлення Каталог: комплекти зчеплення

Фільтр АКПП. Чи потрібно міняти фільтр в автоматі?

Майже кожен власник автомобіля з автоматом задається питанням а чи потрібно міняти фільтр АКПП при заміні масла в коробці? Для цього автовласникові необхідно знати кілька речей.

Чи встановлений фільтр АКПП ?

Масляний фільтр є в будь-якій сучасній автоматичній коробці передач. Його наявність обумовлена тим що АКПП - дуже складний агрегат, масло в якому є робочою основою, завдяки якій і відбувається перемикання передач. Для нормальної роботи будь-якого автомата до якості масла, залитого в АКПП, пред'являються дуже високі вимоги !

Масло повинно мати певні фізичні властивості і його забруднення більше певної межі неприпустимо (саме з цієї причини встановлені сервісні регламенти за термінами заміни масла). Деякі моделі автоматичних коробок укомплектовані навіть не одним, а відразу двома, або навіть трьома фільтрами, один з яких може перебувати всередині, а інший - зовні АКПП. У деяких АКПП крім основних масляних фільтрів, нерідко присутній і магнітний фільтр для металевої стружки, яка може з'явитися під час роботи коробки.


Магнітним фільтром найчастіше є сама зливна пробка в піддоні коробки - її простіше почистити від стружки при заміні масла АКПП. Найчастіше фільтр розташований в середині агрегату (всередині коробки). У більш ранніх моделях АКПП фільтр для масла, встановлений зовні (як на двигуні), але їх кількість з кожним роком стає все менше. Унаслідок розташуванням фільтра всередині коробки, для його заміни, в кращому випадку, доводиться знімати масляний піддон, а в гіршому - навіть розбирати саму АКПП, що є досить складною роботою, що вимагає високої кваліфікації майстра, тому через складність робіт по заміні фільтра і масла в автоматі, вартість в хорошому сервісі може бути досить високою.

Коли проводиться заміна фільтра?

Терміни заміни масляного фільтра АКПП залежать від його місця розташування в коробці. Якщо фільтр знаходиться відразу за піддоном коробки тоді в регламентних роботах по автомобілю вказується спосіб заміни масла в АКПП (зі зняттям піддона) і одночасною заміною масляного фільтра.

У деяких випадках автовиробники взагалі ніяк не регламентують заміну фільтру або вказують, що він розрахований на весь термін служби коробки.

Досить часто це пов'язано з тим, що фільтр знаходиться досить (глибоко) і щоб до нього дістатися - потрібно розбирати сам автомат. На таких моделях АКПП виробник, як правило, передбачає фільтр з металевої сітки, розрахованої на весь термін служби коробки.

Профілактика АКПП краще ремонту АКПП !

АКПП надзвичайно чутлива до чистоти масла. В цьому відношенні вона навіть більш вимоглива ніж двигун. Звичайно перевагою АКПП є відсутність елементів згоряння - це значить, що робоча рідина протягом певного періоду знаходиться в кращому стані, але це не позбавляє від поступового і закономірного зносу механічних компонентів АКПП.

Масло в коробці передач в процесі експлуатації втрачає свої властивості. З'являються бруд, елементи зносу матеріалів (порошкоподібна маса, а в деяких випадках і металева стружка), накопичується вода (100% герметичність всередині АКПП не створити і всередину в процесі потрапляють вода і бруд). Перегрів АКПП призводить до серйозного погіршення якостей масла. Крім цього, як і у моторних масел, в оліях АКПП поступово зменшується вплив присадок, необхідних для належного функціонування масла. Поступове зношення прокладок і ущільнювачів, необхідних в коробці передач, щоб запобігти витоку, призводить до падіння рівня масла і зростання зносу.

Своєчасна заміна робочої рідини АКПП могла б запобігти всі ці проблеми і тим самим заощадити фінанси на ремонті.


Підсумок

Пам'ятайте: напис "довічний термін масла в АКПП" в інструкції до автомобіля ні про що не говорить (це рекламний хід). Якщо ви хочете, щоб АКПП служила вам якомога довше, масло обов'язково потрібно періодично міняти. Перевірку рівня рідини слід проводити кожні 30 000 км, першу заміну протягом 100 000 км, а наступні кожні 60 000 км при стандартному навантаженні і кожні 30 000 км при підвищеному навантаженні.

При заміні крім нового масла рекомендується і заміна нового масляного фільтра, а також нової прокладки піддону АКПП.

Комплекти для заміни трансмісійного масла - нове життя для Вашої АКПП

ZF Services розширив пропозицію по наборам для заміни масла в АКПП для легкових автомобілів. З цього моменту існує можливість замовити компоненти для заміни трансмісійного масла відповідно до індивідуальних потреб автомобіля.
ZF Services, розширюючи асортимент даної продукції, зробив доступним до замовлення масло преміум-класу:
ZF-LIFEGUARDFLUID 5ZF-LIFEGUARDFLUID 6ZF-LIFEGUARDFLUID 8,
ZF-LIFEGUARDFLUID 9

У комплект для заміни трансмісійного масла ZF Parts включено все - від гвинта до відповідного трансмісійного масла.

Всі необхідні компоненти для потрібного типу коробки передач.
Доступно для замовлення: sk-autoparts.lviv.ua


Ресурс автоматичних коробок передач

У 20-му столітті в капремонті зустрічалися в основному рідкісні 4-х ступенева АКПП. Це - досить прості і надійні агрегати, які працюють без складного і дорогого ремонту не одну сотню тисяч кілометрів, не вимагають особливої ​​уваги і їздять на будь-якому маслі. А нагадують про себе через багато років після випуску. 4-х ступки мали величезний запас міцності за рахунок того, що не дозволяли перевантажувати машину швидкими разгонами. Майстри зустрічають безліч 4-х ступеневих коробок які пройшли мільйон кілометрів, особливо задньопривідних поздовжнього розташування. Передньопривідні теж легко доживають до кінця життя самого автомобіля, трапиться це в 500 ткм або пізніше. За умови своєчасного обслуговування, до якого входять і планові капремонти. 
З середини 1990-х стали випускатися вже інтелектуальні, та й примхливі автомати: спочатку поодинокі 5-ти ступеневі АКПП (722.6 і 5HP19), а з початку століття і масові 6-ти ступеневі, у яких електроніка підвищувала ккд за рахунок прослизання блокування гідротрансформатора. Це нововведення дало водіям раніше небачені можливості динаміки розгонів і практично засудило до вимирання механічні КПП. Але при цьому і значно зменшився ресурс самих АКПП, викликавши одночасно бум капремонтів і майстерень по ремонту АКПП. Ресурс 6-ти ступеневих автоматів сильно залежить від року випуску. Перші пару років майже всі автомати мають проблеми але вже традиційно для монстрів Aisin, Jatco і ZF їх коробки з відсотком близьким до 99% доживають до смерті самого автомобіля, різниця тільки в тому, що одні потрібно ремонтувати кожні 100-200 ткм і трохи дорожче, а інші - через 300-400 ткм і трохи дешевше.

Чи варто міняти масло в АКПП ?

Чи варто беззастережно вірити рекомендаціям автопродавця про те що масло в АКПП не вимагає заміни ?

Навіть якщо офіційний дилер стверджує, що масло АКПП у вас "незмінне" тобто не вимагає заміни, то майте на увазі, що "незмінне масло" це термін, який вказує, що ваше синтетичне масло штатно прослужить від заводу до капремонту. А коли настане капремонт - через 3 роки після продажу або через 15, залежить від вас і вашоі вдачі.

Зазвичай автопродавец говорить про незмінне масло ATF в якості реклами машини. Автовиробник вже обережніше обмовляється про незмінне масло на період гарантії. А вже зовсім інше говорить Виробник автомата. Відчуйте різницю.

Всі відомі рекомендації Aisin і ZF говорять про необхідність постійно контролювати і при необхідності міняти масло. Причому контролювати масло ATF мало не в кожен приїзд в сервіс. А це від 10 ткм до рази на рік. Особливо це стосується коробок для передньопривідних авто з поперечним розташуванням двигуна.

У деяких сучасних 6-ти ступеневих коробках доводиться вже після 60-100 ткм пробігу виконувати роботи з перевірки (чищення або ремонту) гидроблока або соленоїдів і міняти при цьому масло. Тому, щоб не міняти соленоїди і не чистити гідроблок завчасно, міняйте "незмінне масло" як тільки його прозорість викликає підозри.

Як мінімум - перевіряйте масло після спекотного літа і агресивної їзди.